GENERELLE VILKÅR
Ved at du godkjenner din bestilling og disse vilkårene oppstår det en bindende avtale med torinor.no/Torinor Sport AS. De generelle vilkår for www.torinor.no er tilpasset for forbrukerkjøp av varer over Internett, og i dem, bestemmelsene under forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven, kredittkjøpsloven, e-handelsloven og Personvernforordningen General Data Protection Regulation (GDPR). De generelle vilkårene som var gyldige ved tidspunktet for bestillingen, gjelder for din bestilling og er underlagt norsk lov. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, vennligst ta kontakt så hjelper vi deg.
Sammendrag av avtalen:
• Vi sender kun varer til Norge. NB! Vi sender ikke pakker til Svalbard. Du kan ikke bestille fra torinor.no hvis du bor i et annet land.
• For å kunne handle her må du være fylt 18 år. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 18 år.
• Du har 14 dagers angre- og returrett. Ved avbestilling og retur, vil du være ansvarlig for returfrakten. Returer kan ikke sendes som postoppkrav eller som rekommandertbrev. Returer skal sendes som vanlig post.
• Torinor registrerer automatisk en kundekonto på torinor.no ved bestilling. Fra kundekontoen kan kunden enkelt følge bestillingen og se sin bestillingshistorikk.
• Normal leveringstid er 5-14 virkedager, avhengig av hvor i Norge du bor. Det kan være lengre leveringstider dersom varen som er bestilt er en «skaffevare» eller er utsolgt.
• Vi bruker Klarna Checkout, som betyr at du kan betale kjøpet ditt med debetkort, faktura, konto eller direkte betaling.
• Kunden må ved bestilling gi følgende opplysninger; navn, adresse, mobilnummer, e-postadresse og eventuelt personnummer (bare ved betaling med Klarna faktura eller delbetaling).
• Hent ut pakken din innen 7 dager. For uavhentede pakker som returneres til oss, belaster vi deg 200,- for returporto. Hvis du vil angre kjøpet, må du hente pakken og returnere den til oss, med retur / angrerettskjema du mottok via e-post i forbindelse med ordrebekreftelsen. Vi vil kreditere deg for kjøpsbeløpet så snart som mulig. Returfrakten må dekkes av kjøper Returer kan ikke sendes som postoppkrav eller som rekommandertbrev. Returer skal sendes som vanlig post.
1. Avtalen
Du som forbruker inngår en kjøpsavtale med:
Firmanavn: Torinor Sport AS
Kontaktadresse: Nordre Fokserød 13A, 3241 Sandefjord
E-post: post(a)torinor.no
Telefonnummer: 33465690
Organisasjonsnummer: 931245236
Torinor Sport AS er registrert i Foretaksregisteret i Brønnøysund og er momspliktig.
Torinor Sport AS er distributør av merkene Babolat, Kempa, Uhlsport, Forza og Victor holder rettighetene av salg og distribusjon av disse merker i Norge.
Selger nevnt neden som «Torinor Sport AS», «Torinor.no», «selger», «vår», «selgeren», «vi». Kjøper er den person som foretar bestillingen, nevnt nedenfor som «kjøperen», «kunden», «du» og «din».
2. Opprettelse av avtale om kjøp og ordrebekreftelse
Ved å bestille på www.torinor.no, godtar du disse vilkårene og det oppstår en bindende avtale. Torinor registrerer automatisk en kundekonto på torinor.no ved din bestilling. Fra kundekontoen kan kunden enkelt følge bestillingen og se din ordrehistorikk.
Ved mottak av bestillingen vil en ordrebekreftelse automatisk bli sendt til e-postadressen du oppgav i kassen. E-posten inneholder informasjon om bestillingen din; leveringsadresse, produkter, priser og fraktkostnader. Ett separat retur / angrerettskjema er også knyttet til mailen med ordrebekreftelsen. Hvis noe er galt med bestillingen, vennligst kontakt oss via e-post post@torinor.no eller på telefon 33 46 56 90 (hverdager 9-15).
Torinor forbeholder seg retten til ikke å levere ordren dersom lagerbeholdningen ikke var korrekt ved tidspunktet for din bestilling. Hvis produktet er utgått eller av annen grunn ikke er tilgjengelig, er Torinor ikke pålagt å levere produktet, men kan foreslå et alternativt produkt. Torinor inngår ikke avtaler med mindreårige (under 18 år). Vi sender bare til Norge. Du kan ikke bestille fra torinor.no hvis du bor i et annet land.
3. Priser (Gjelder privatpersoner og ikke bedrit/forhandlere)
Alle priser oppgitt på www.torinor.no er i NOK (norske kroner) og inkluderer merverdiavgift (25% moms). Det totale beløpet kunden betaler, inkludert alle avgifter og leveringskostnader, samt spesifisering av de enkelte produktene i den totale prisen er oppgitt i handlekurven i kassen før ordren blir effektuert.
Torinor forbeholder seg retten for trykkfeil og tekniske problemer knyttet til prising og vi forbeholder oss retten til å heve kjøpsavtalen på klart feilaktige ordre og priser. Et produkt som allerede er sendt fra vårt lager, påvirkes ikke av noen økning eller reduksjon i prisen som oppstår etter bestillingsdatoen, f.eks. i form av salg, kampanjer, rabattkoder eller prisendringer.
Prisene inkluderer ikke returforsendelse eller bytte i Norge. Ved retur og / eller bytte er kunden ansvarlig for returfrakten, se punkt for "angrerett" lenger ned i denne avtalen. Spesielle kostnader gjelder for uavhentede pakker, se punkt knyttet til "levering".
Kampanjer og rabattkoder (Gjelder privatpersoner og ikke bedrift/forhandlere)
Kampanjer på torinor.no er begrenset i tid. Når du bruker rabattkoder, er de vanligvis bare gyldige for et kjøp og kan ikke kombineres med andre tilbud. Kunden kan bare bruke en rabattkode per ordre og flere rabattkoder kan ikke kombineres. Kontroller at prisen har vært riktig før du er ferdig med kjøpet ditt, dette kan gjøres ved kassen etter at du har oppgitt rabattkoden. Torinor forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp i tilfelle misbruk / uautorisert bruk av rabattkode, og det er ikke mulig å motta kontant utbetaling av en rabattkode.
Gyldighetsperioden er kunngjort i forbindelse med kampanjen og verdien av rabattkoden fordeles mellom de bestilte produktene. Hvis enkelte produkter returneres, trekkes en proporsjonal verdi av rabattkoden fra prisen på hver og en av produktene. Når produktene returneres, kan rabatten ikke refunderes, og koden kan ikke gjenbrukes.
4. Betaling (Gjelder privatpersoner og ikke bedrift/forhandlere)
I samarbeid med Klarna AB tilbyr vi faktura betaling, delbetaling, kort og direkte betaling. Denne betalingsløsningen kalles Klarna Checkout.
Ved å oppgi informasjon i kassen, samtykker du til Klarna AB (556737-0431 Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) vilkår. For å bruke Klarna Checkout må du være minst 15 år gammel. Ved å klikke på "Fullfør kjøp" godtar du torinor.no kjøpsbetingelser.
Informasjonen fra Klarna Checkout benytter for å oppnå identifikasjon kan variere mellom ulike kjøpstilfeller og kunder. Kredittinformasjon gjøres ikke direkte i Klarna Checkout, men vil bli gjort avhengig av betalingsalternativet du har valgt. Kredittvurderinger som gjøres av Klarna har ikke innvirkning på kredittverdigheten din og kan ikke sees av andre som ber om kredittinformasjon om deg, for eksempel banker. Når du har blitt identifisert, viser Klarna Checkout hvilke alternativer som er tilgjengelige for deg. Hvilke alternativer som tilbys kan endres fra kjøp til kjøp.
5.Bedrift/Forhandler
Som selskap kan du velge å bytte til "Firma" øverst til høyre for kassen og betale med faktura. Du må først registrere deg på torinor.no og så være godkjent av Torinor Sport før ordre kan legges.
6. Levering
Vi samarbeider med Bring knyttet til leveranser, og du kan få bestillingen sendt til ditt nærmeste postkontor. Du vil motta en melding enten via e-post, SMS eller per post for å hente ut pakken. Leveringstid er vanligvis 5-14 virkedager etter at Torinor har bekreftet bestillingen din. Ved fri- eller helligdager vil bestillingen ta noen flere dager. Ordrer plassert i helgen sendes vanligvis påfølgende mandag.
Når bestillingen er sendt fra vårt lager vil det bli sendt en e-post med leveringsbekreftelse til den angitte e-postadressen. Pakken skal nå deg innen 2-5 virkedager, avhengig av hvor du bor i Norge. Hvis du ikke har mottatt din levering innen 2-5 virkedager, kan du kontakte vår kundeservice på post@torinor.no.
Uavhentede pakker/forsendelser
Pakker som du som kunde ikke har plukket opp innen 7 dager sendes tilbake til oss. Hvis dette skjer, vil vi belaste deg NOK 200 for administrasjon, frakt, retur frakt og håndtering. Uavhentede pakker er ikke dekket av angreretten. Uavhentede pakker regnes ikke som kansellering av kjøpet.
Transportskader/Undersøkelse av varen
Torinor tar ansvar for produkter som er skadet eller tapt under levering til deg. Når du returnerer et produkt til oss, er du (kunden) ansvarlig for forsendelsen.
Hvis du oppdager at varen du mottar er skadet under transport, må du gjøre en reklamasjon innen rimelig tid, men senest innen to (2) uker. Det er viktig at du sjekker din forsendelse ved mottak for å avdekke eventuell transportskade. Torinor anbefaler at du rapporterer eventuelle transportskader direkte på utleveringsstedet og deretter kontakter oss på post@torinor.no. Sørg for å beholde all emballasje og innpakningen til produktet ved transportskader.
7. Angrerett
Under angrerettlovens bestemmelser (lov av 21. desember 2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven)) har du som forbruker rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottak av din bestilling. Angreretten er gyldig under forutsetning av at varen holdes intakt og inneholder alle originale deler (lapper, tilbehør, emballasje, etiketter) som når du mottok forsendelsen. Produktet må være i samme stand som du mottok det, og det må kunne selges på nytt.
Et angre- / returskjema har blitt sendt til din e-post i forbindelse med ordrebekreftelsen du mottok i forbindelse med bestillingen. Skriv ut angre- / returskjema, fyll ut skjema og legg det i pakken sammen med varen du returnerer. Angre- / returskjema sendes kun som e-post, vi har ikke mulighet til å sende dette fysisk med posten. Ved retur er du ansvarlig for fraktkostnaden, og du er ansvarlig for risikoen for varen. Returer kan ikke sendes som postoppkrav eller rekommandert brev. Returer skal sendes som vanlig post. For at returen din skal bli godkjent, må varen ikke tas i bruk og returneres i sin originale emballasje. Du må ikke tape, feste frimerker / returskjema eller lignende direkte på produktets originalemballasje. Derfor er det viktig at den ytre emballasjen til postforsendelsen benyttes.
Du som kunde har selvsagt rett til å prøve å sjekke produktet hjemme for å sikre at produktet oppfyller dine forventninger. Hvis du returnerer en ubrukt vare med etiketter og emballasje innen 14 dager, vil hele beløpet bli refundert, eller det ønskede byttet vil bli gjort. Du er ansvarlig for returfrakten. Hvis produktkvaliteten er påvirket av det faktum at du som kunde har undersøkt varen mer enn det som anses nødvendig for å undersøke dens egenskaper eller funksjoner, vil fradrag for tilbakebetaling tilsvarende verditap for produktet bli gjort.
Klarna vil ta seg av refusjonen og be om all informasjon de trenger for tilbakebetaling. Hvis du velger å betale via faktura, anbefaler vi at du betaler fakturaen eller kontakt Klarna for å forlenge betalingen, for å unngå risiko for unødvendige purregebyrer.
Uavhentede pakker regnes ikke som kansellering av kjøpet. Se mer informasjon i avsnittet "Uavhentede pakker / forsendelser".
Varer kjøpt fra en annen forhandler kan ikke returneres til Torinor. Disse må returneres til utsalgsstedet.
8. Retur/Bytte
Et angre- / returskjema har blitt sendt til din e-post i forbindelse med ordrebekreftelsen du mottok i forbindelse med bestillingen. Skriv ut angre- / returskjema, fyll ut skjema og legg det i pakken sammen med varen du returnerer. Angre- / returskjema sendes kun som e-post, vi har ikke mulighet til å sende dette fysisk med posten.
Ved retur, er du ansvarlig for risikoen for varene, så det er viktig at produktet ikke kan skades under transport. For å få full refusjon skal produktet være ubrukt og returneres i uskadet originalemballasje, alle etiketter må være intakte og tilbehør skal sendes med. Det er viktig at ytteremballasje brukes ved returen og at tape eller annet materiale ikke er festet til den originale emballasjen.
Returer kan ikke sendes som postoppkrav eller rekommandert brev. Returer skal sendes som vanlig post. Etter mottak og godkjent retur vil refusjon bli gjort så snart som mulig, men senest 30 dager etter at vi mottok returforsendelsen. Tilbakebetalinger skjer via Klarna. For å muliggjøre en eventuell retur må du kunne bevise kjøpet ditt, og Torinor anbefaler at du beholder ordrebekreftelsen og betalingsreferansen som kvittering for kjøpet.
Torinor betaler ikke returforsendelsen, du vil være ansvarlig for returfrakten.
Retur av kampanjevarer
For kjøp som kvalifiserer til gave eller ekstra rabatt, er verdien av gaven eller tilleggsrabatten å betrakte som en generell rabatt på hele beløpet på kjøpstidspunktet. Hvis en del av kjøpet byttes og / eller returneres, blir returvarer verdsatt til kjøpesummen minus deres relative andel av den generelle rabatten. Ved bytte gjøres ingen omregning av det opprinnelige grunnlaget for gaven eller rabatten.
Kampanje eller tilbud som avstedkommer gave eller tilleggsrabatt er kun tilgjengelig for nye kjøp via www.torinor.no og kan ikke kreves retroaktivt. Gave eller rabatt kan ikke overføres til andre kjøp og kan ikke overføres ved bytte til annen vare.
Uavhentede forsendelser regnes ikke som kansellering av kjøpet. Se mer informasjon i avsnittet "Uavhentede pakker / forsendelser".
Varer kjøpt fra en annen forhandler kan ikke returneres til Torinor. Disse må returneres til utsalgsstedet.
9. Reklamasjon/Garanti
Vi aksepterer den allmenne reklamasjonsretten. Hvis du vil reklamere på et produkt, kan du gjøre det ved å søke om retur. Logg inn på ”min side” på www.torinor.no, øverst til høyre og klikk på Retur-fanen. Følg instruksjonene. Vi kontakter deg før du sender varen til oss.
Du kan også kontakte oss direkte på post@torinor.no. Når du kontakter oss, ønsker vi at du oppgir ordrenummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen. Hvis du har mulighet til å ta et bilde av produktet, vennligst legg ved dette. Vi vil svare deg før du sender inn varen, og du vil motta en forhåndsbetalt returfraktseddel som sendes deg via e-post. Torinor har ingen mulighet til å erstatte kostnadene for returfrakt i ettertid. Produktet / produktene som returneres mot porto eller oppkrav hentes ikke av Torinor.
Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varer og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller produktforeldelse. En klage må gjøres så snart som mulig etter at feilen har blitt oppdaget. Du har under norsk lov, muligheten til å klage på et produkt inntil 2 år etter kjøpet, men innen rimelig tid (to måneder) fra mangelen ble avdekket. Se avsnittet "Garanti" nedenfor for å lese mer om garantiene som finnes på våre produkter. Torinor forbeholder seg retten til å rette feilen i første omgang, sekundært bytte til ny vare eller som siste mulighet tilbakebetale vederlaget som er betalt for varen.
Etter at vi mottar produktet, behandler vi saken innen 30 dager.
10. Personopplysninger
10.1 Dataansvarlig
Torinor Sport AS, org.nr 931245236, Nordre Fokserød 13A, 3241 Sandefjord, Norge er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger. Torinor er ansvarlig for behandling av personopplysninger som oppgis i forbindelse med bestillinger i henhold til Personvernforordningen (GDPR), heretter kalt Personvernforordningen.
Ved å godta bestillingen / ordren og dermed disse vilkårene, godtar du at Torinor lagrer den nødvendige informasjonen som trengs: navn, adresse, mobilnummer, e-postadresse, kjøps- og ordrehistorikk samt betalingsmetode for å fullføre bestillingen. Vi lagrer også informasjon hvis du har gitt en egen godkjenning for å motta nyhetsbrev til markedsføringsformål. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet, eller kontakte oss direkte for å avbryte markedsføringen mot deg som kunde.
Torinor registrerer automatisk en kundekonto på torinor.no ved bestilling. Fra kundekontoen kan du enkelt se og redigere kontaktinformasjonen din og følge bestillingen, se ordrehistorikken og fjerne deg som kunde.
10.2 Hvordan samler vi og anvender personlig informasjon
Torinor Sport samler personlig informasjon når du bestiller på torinor.no, når du oppretter deg som en ny kunde på "Min side", kontakter oss via nettsiden, ved at du registrerer deg for vårt nyhetsbrev, via telefon eller via e-post eller i noen tilfeller av at du deltar i konkurranser organisert av Torinor Sport. Vi får også informasjon om din bruk gjennom informasjonskapsler (cookies) tilgjengelig på torinor.no. Du kan lese mer om dette i delen som omhandler Cookies (se mer informasjon lenger ned på siden).
Vi samler inn og bruker personlige data til en rekke formål, inkludert:
a) levere produkter og behandle betaling for produktene
b) svare på dine henvendelser og gi deg informasjon om våre produkter
c) håndtere eventuelle klager eller tilbakemeldinger du har
Hvis du for eksempel har gjort en bestilling gjennom nettbutikken, kan vi samle inn informasjon om:
a) Ditt navn
b) Dine kontaktdetaljer, inkludert e-post, fraktadresse, faktureringsadresse
c) Betalingsmetode
d) Annen informasjon knyttet til kjøp eller som du eventuelt har oppgitt i forbindelse med at du har kontaktet oss.
Hvis du har gitt samtykke til å motta nyhetsbrev for markedsføringsformål, kan vi bruke informasjonen til å kontakte deg med nyheter, tilbud og informasjon om våre produkter og arrangementer. Når du registrerer deg for nyhetsbrevet, godtar du at vi bruker dine personlige opplysninger, for eksempel din e-postadresse, for direkte markedsføring. Du kan alltid slutte å motta direkte markedsførings kommunikasjon ved hjelp av unsuscribe funksjonen nederst på hvert nyhetsbrev eller ved å kontakte oss via post@torinor.no å stoppe markedsføring mot deg som kunde
10.3 Cookies
Torinor.no ønsker alltid å gi kundene den beste opplevelsen før, under og etter en handel. Derfor brukes det informasjonskapsler (cookies), som er små tekstfiler som lagres på din datamaskin, nettbrett eller telefon, for å optimere brukeropplevelsen når du er på torinor.no.
Cookies brukes for å tilpasse innholdet på nettsiden basert på hva du har sett på hos oss, samt legge til rette for funksjonalitet. Vi bruker cookies til å administrere innholdet i handlekurven din og for å forbedre og administrere nettbutikken vår og tjenestene vi tilbyr deg. Du kan endre innstillingene i din nettleser og skru av bruk av cookies men vi gjør oppmerksom på at enkelte av våre tjenester ikke vil fungere optimalt hvis du har deaktivert cookies i nettleseren.
Ved å fortsette å bruke torinor.no forutsetter vi at du samtykker til dette.
10.5 Informasjon til tredje part
Informasjonen som samles inn, brukes kun av oss og partnerne vi jobber med, avhengig av hvilken kanal du kontaktet oss. Vi kan noen ganger trenge å gi personlig informasjon til tredjeparter. Disse inkluderer for tredjeparter som leverer tjenester til oss, for eksempel parter som leverer våre løsninger knyttet til betaling, logistikk og IT - tjenester. Vi kan også gi din personlige informasjon til en tredjepart for andre formål hvor vi er forpliktet eller autorisert av eller under lov til å gjøre det (inkludert hvor du har gitt ditt samtykke).
For å fullføre bestillingen i nettbutikken samarbeider vi med Klarna som håndterer vår betalingsløsning. Klarna vil samle inn personlig informasjon om deg i forbindelse med betaling. Klarna er dermed personlig ansvarlig for slike personopplysninger i henhold til Klarnas vilkår.
Torinor Sport vil dele personopplysningene til Bring, Schenker og Logistra som kreves for å levere bestillingen.
Vi selger ikke kunders personopplysninger til noen og vi utleverer ikke opplysninger annet enn til våre tjenesteleverandører som må ha dette.
Når du sender en e-post til kundeservice, håndterer og lagrer torinor.no personlig informasjon som for eksempel for- og etternavn og e-post eller annen informasjon du oppgir, samt e-posthistorikken.
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet fra torinor.no, så lagres e-post, navn og annen informasjon som du har oppgitt til oss i forbindelse med påmelding til nyhetsbrev.
10.6 Regler om datahåndtering
Vi behandler dine personlige opplysninger i samsvar med Personvernforordningen, som er basert på behandlingsprinsippene som er angitt nedenfor. Personlig informasjon må:
a) behandles lovlig, rettferdig og på en åpen måte
b) samles inn for bestemte, klare og legitime formål og ikke viderebehandles på en måte som er uforenlig med disse formålene;
c) tilfredsstillende, relevant og begrenset til det som er nødvendig i forhold til formålet som det behandles for.
d) nøyaktig og oppdatert om nødvendig. Rimelige forholdsregler må tas for å sikre at personopplysninger som er unøyaktige, med hensyn til de formål de benyttes, blir slettet eller utbedres uten forsinkelse.
e) behandles på en måte som sikrer tilstrekkelig sikkerhet for personlige data, herunder beskyttelse mot uautorisert eller ulovlig behandling og tilfeldig tap, ødeleggelse eller skade, ved hjelp av egnede tekniske og organisasjonsmessige tiltak.
10.7 Sikkerhet
For å beholde den personlige informasjonen vi behandler trygt, bruker vi tilpassede brannmurer og antivirusprogramvare for å beskytte og forhindre uautorisert tilgang.
Vi tar rimelige skritt for å beskytte den personlige informasjonen vi beholder mot tap, uautorisert tilgang, bruk, modifikasjon eller avsløring og mot andre misbruk. Dette inkluderer å ta passende sikkerhets- og organisatoriske tiltak for å beskytte elektroniske materialer og materialer som lagres og genereres på papir.
10.8 Dine rettigheter og rettelse/sletting av personopplysninger
I henhold til Personvernforordningen har du følgende rettigheter:
- rett til å bli informert om innsamling og bruk av personopplysninger av oss.
- rett til å få tilgang til personlig informasjon vi har om deg.
- rett til å rette opp eventuelle feil eller ufullstendige personlige opplysninger vi har om deg.
- rett til å bli glemt, som innebærer at du ber oss om å slette all personlig informasjon vi har om deg med mindre det er obligatorisk og skal lagres av regnskapsmessige eller juridiske grunner.
Hvis du er en registrert kunde på torinor.no, blir dine detaljer lagret til du avregistrerer deg.
Du kan når som helst se hvilken informasjon vi samler inn om deg, endre informasjon eller avregistrere deg som kunde ved å logge inn på Min side.
10.9 Klagemulighet
Kontakt oss hvis du har problemer eller klager om hvordan Torinor har samlet eller behandlet din personlige informasjon.
• via telefon på 33 46 56 90
• via e-post på post@torinor.no
Torinor vil spørre deg om din klage og svare skriftlig innen 30 dager. Hvis du ikke er fornøyd med vårt svar, vennligst kontakt oss for å diskutere dine problemer eller for å klage til behørig tilsynsmyndighet i Norge.
10.11 Endring av personvernpolicy
Vi kan endre denne policyen fra tid til annen. Endrede versjoner vil bli publisert på vår hjemmeside www.torinor.no.
11. Informasjon om nettbutikken
Sikkerhet
torinor.no bruker SSL (Secure Socket Layer), som er en protokoll for sikker dataoverføring. SSL bruker digitale sertifikater for å kontrollere avsendere og mottakere av dataoverføring.
Produktinformation
Vi reserverer oss i forhold til eventuelle skrivefeil på denne nettsiden og at varer kan være utsolgt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler produktets eksakte utseende da en viss fargeforskjell kan forekomme, avhengig av skjermen, fotokvalitet og oppløsning. All bildedata bør ses som illustrasjoner og kan ikke garanteres å gjenspeile produktets eksakte utseende og egenskaper.
Alt innhold, grafikk, brukergrensesnitt og visuelle grensesnitt, fotografier, varemerker, logoer, lyder, musikk, kunst og datakode, inkludert men ikke begrenset til utforming, struktur, valg, uttrykk og arrangement av slike materialer og som brukes i nettbutikken er enten eid , kontrollert, eller lisensiert til Torinor, eller på annen måte er dekket av immaterielle rettigheter til tredjeparter, og er beskyttet av opphavsrett, patenter og varemerker, og diverse andre immaterielle rettigheter. Vi forbeholder oss alle immaterielle rettigheter, inkludert, men ikke begrenset til, opphavsretten til materialet og / eller tjenestene som er levert eller skrevet av oss. Ingenting i denne avtalen gir deg tillatelse til å bruke noen av våre markedsføringsmateriell, firmanavn, varemerker, logoer, domenenavn eller andre karakteristiske trekk som kjennetegner merket.
Du skal ikke endre eller kopiere layout og utseende på nettbutikken eller annen programvare eller kode tilgjengelig på nettbutikken og / eller ødelegge eller demontere eller på annen måte forsøke å avdekke eller å få tilgang til kildekoden som er relatert til nettbutikken.
Produktomtaler
Ved å avgi en produktanmeldelse i nettbutikken gir du også Torinor rett til å publisere det på torinor.no og i andre medier. Torinor forbeholder seg retten til ikke å publisere og / eller fjerne avgitte anmeldelser.
12. Konfliktløsning
Ved eventuell tvist følger Torinor allmenne retningslinjer fra Forbrukerrådet og norsk lov.
13. Force Majeure
Ved omstendigheter som går utover Torinor’s rimelige kontroll, for eksempel i tilfeller ved endret lovgivning, regjering, streik, blokkering, lockout, boikott, manipulering, brann, eksplosjon, flom, naturkatastrofe, krig, terrorisme eller lignende hendelser, skal Torinors plikt til å oppfylle kjøpsavtalen utsettes så lenge forholdene råder. Dersom en slik forsinkelse overstiger 2 måneder, har du og Torinor rett til å si opp avtalen med umiddelbar virkning uten forpliktelse til å betale erstatning.
14. Kontakt og oppdatering
Torinor forbeholder seg retten til å oppdatere vilkårene, og "sist oppdatert" dato er justert for oppdatering. Vilkårene er alltid tilgjengelige på torinor.no og kan lagres via disse sidene.
Hvis du har spørsmål om disse vilkårene, kansellering, retur, fakturering, bestilling, fraktskade eller annen saker, vennligst kontakt oss via e-post på torinor.no eller på telefon 33 46 56 90 (hverdager 9 -15).
Sist oppdatert: 2024-02-27